Facebooki turundus on efektiivne viis kuidas ettevõtted saavad oma sõnumiga kliendini jõuda. Sinu kliendid on täna harjunud ettevõtete/brändidega suhtlema läbi sotsiaalmeedia. Kui sa ei võimalda klientidel Sinuga suhelda läbi sotsiaalsete platvormide nagu näiteks Facebook, Instagram, Twitter või LinkedIn siis sa oled voolust maha jäämas. Oskuslik sotsiaalmeedia turundus garanteerib su ettevõttele edu, loob Sinu brändile pühendunud kasutajaid ning kasvatab müüki.
Instagrami turundus on üks osa internetiturundusest ning hõlmab endas sotsiaalmeedia kanalites sisu loomist ja jagamist. Tegevuse mõte on saavutada turunduslikke eesmärke. Sotsiaalmeedia turundus sisaldab endas videote, piltide ja tekstide loomist ja postitamist selleks, et sihtgrupis huvi tekitada ning teda kaasata. Selleks, et soovitud sihtgrupini jõuda, kasutatakse teadlikult sotsiaalmeedia kanalite reklaamivõimalusi.
Kõige olulisem on kaardistada ettevõtte turunduseesmärk ning ülejäänud loksub juba ise paika.
Kas soovid tutvustada klientidele oma brändi? Soovid kasvatada päringute arvu? Müüke?
Pole probleemi! Kui oskasid vastata eelmisele küsimusele ja neljale järgmisele küsimusele ongi kondikava juba paigas! Jääb ainult teostus…
31 päringut, 40000€ eest müüke, ole võimalikult täpne!
Mehed/Naised?
Mis vanuses?
Mis nende huvid on?
Elavad linnas või maal?
Millistes kanalites su sihtgrupp aega veedab ja kuidas nad sotsiaalmeediat kasutavad?
Millise sõnumiga arvad et jõuad oma sihtgrupini?
Uurisime välja 2021 aasta sotsiaalmeedia kanalite populaarsuse ning tulemused on võrreldes 2020 aastaga paar protsenti Eestlaste seas paranenud.
Sotsiaalmeedia turundus on enda persoona või ettevõtte reklaamimine sotsiaalmeedia platvormidel nagu Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Twitter, TikTok, Pinterest, Snapchat jne.
Muidugi! Kuid midagi peaks selleks ikkagi olemas olema. Näiteks Sinu või Sinu ettevõtte Facebooki leht. Kas see on hea idee? Pigem mitte. Oluline on alati reklaami tulemusi mõõta ning kui ei ole võimalik teha põhjalikku analüüsi, pole mõtet ka reklaamida.
Kui Teil on toimiv ettevõte, siis te ju teate oma kliente? Mis soost nad on, kui vanad nad on, kus nad elavad jne. Kui ei tea, siis tuleb see välja selgitada!
Miks see oluline on?
Näide:
Kui Teil on autoremonditöökoda Narvas, siis tõenäoliselt ei ole mõistlik kuvada reklaame inimesele kes elab Hiiumaal.
Enne sotsiaalmeedia kampaaniaga alustamist peavad ärilised eesmärgid paigas olema. Kampaaniaga alustamine ilma strateegia ja eesmärkideta on sama kui metsas ilma kaardita ringi uitamine – see võib olla lõbus aga suure tõenäosusega eksid ära.
Siin on mõned suunavad küsimused, mis aitavad su paika panna sotsiaalmeedia kampaania eesmärke:
✅ Mida sa soovid kampaaniaga saavutada?
✅ Kes on su sihtgrupp?
✅ Millistes kanalites su sihtgrupp aega veedab ja kuidas nad sotsiaalmeediat kasutavad?
✅ Millise sõnumiga soovid oma suhtgrupini jõuda?
Sotsiaalmeedia turundus saab kaasa aidata erinevate eesmärkide saavutamisel, näiteks:
✅ Veebilehe külastatavuse suurendamine
✅ Veebilehe konversioonide kasvatamine (e-poe puhul näiteks müügid, teenuse puhul näiteks hinnapäringud)
✅ Brändi tuntuse tõstmine
✅ Brändi identiteedi loomine
✅ Sinu sihtgrupiga kahepoolse kommunikatsiooni loomine
Mida suurem ja kaasatum su sihtgrupp sotsiaalmeedia kanalites on, seda lihtsam on sul oma turunduslikke eesmärke saavutada.
Sisu kvaliteet on digiturunduse puhul „A ja O“. Kui sa suudad toota kvaliteetset ja lugejale väärtust loovat sisu siis oled sa juba omadega mäel. Sisu tootmine peaks olema regulaarne tegevus. Sotsiaalmeedias jagatav sisu võiks sisaldada, visuaale, videosid, graafikat, juhendeid jms.
Soovitame regulaarselt konkurentide tegemistel silma peal hoida. Sealt võib saada kasulikku informatsiooni. Või näiteks uusi märksõnasid, mille järgi inimesed teenusepakkujat otsivad. Või siis näiteks kui on märgata, et su konkurent kasutab järjepidevalt mingit konkreetset turunduskanalit või –tehnikat, siis see ilmselt nende jaoks töötab ja sa võiksid katsetada seda ise samuti. Ainult, et tee seda paremini kui konkurent!